Monitorowanie rynku to podstawa

Dla każdego przedsiębiorcy monitorowanie rynku pod kątem upodobań konsumentów powinno być podstawą w przypadku prowadzenia jakiegokolwiek biznesu. Każdy interes w pojęciu firmy czy zakładu, a nawet wielkiego koncernu ma szanse bytu właśnie dzięki klientom, którzy korzystają z usług czy kupują oferowane produkty. Nie sposób jest założyć jakąś działalność i przeprowadzić jednorazowe badania rynku i to właśnie na ich podstawie oprzeć się w ukierunkowywaniu rozwoju swojego przedsiębiorstwa. Jednorazowa badania rynku to stanowczo za mało. Takie badania powinno się przeprowadzać regularnie co jakiś czas, by wiedzieć, na jakiej pozycji (w odczuciu klientów) aktualnie znajduje się firma, jak jest przez nich odbierana, jak widziane są towary oferowane przez tą firmę czy też jak oceniane są usługi w jej ramach świadczone. Nie wystarczy jednak takich badań przeprowadzić – konieczne jest to, aby było one przeprowadzone jak najdokładniej, jak najbardziej skrupulatnie, by dały wymierne rezultaty, na których z kolei oprzeć można przyszłość firmy.

Badania to istotny element rozwoju

Jeśli więc rozwój firmy uzależniony jest od wspomnianych badań, to chyba nikt z nas nie ma już wątpliwości co do tego, że takie badania są naprawdę istotne. To od wyników otrzymanych w trakcie badań zależy wprowadzanie nowych usług, nowych towarów, obniżanie cen, zmiana formy oferowanych usług czy wiele, wiele innych aspektów. Jeśli będzie to skuteczne badanie rynku, to wprowadzenie zmian przyniesie widoczne efekty – oczywiście widoczne i cieszące oko przedsiębiorcy, bo będą one również przynosić wtedy zyski. Jednak, warto wiedzieć, że takie skuteczne badanie rynku przeprowadzić można na kilka różnych sposobów. Nie istnieje tylko jeden sposób, który pozwoli na przebadanie opinii konsumentów – tych sposobów jest kilka, choć jest jeden, najbardziej popularny i stosowany najczęściej. Być może dlatego, że jest najprostszy, być może dlatego, że jest najmniej skomplikowany, a może zwyczajnie dlatego, że daje najbardziej współmierne rezultaty. Jaki to sposób?

Badanie telefoniczne

Wspomnianym sposobem jest badanie telefoniczne, z którym wszyscy już zapewne zdążyliśmy się zetknąć i to bynajmniej nie w roli badacza. Zapewne niejednokrotnie otrzymaliśmy telefon z prośbą o wzięcie udziału w krótkiej ankiecie – to właśnie badania cati, czyli badania w formie telefonicznej. Niemniej jednak wciąż są to badania rynku – te same badania, które występują również w formach sondaży ulicznych. Badania cati są jednak przez nas, konsumentów, niedoceniane. Właściwie nie wymaga się od nas niczego wielkiego – nie musimy się jakoś specjalnie poświęcać. Wszystko, co musimy zrobić, a raczej co powinniśmy zrobić, by firma mogła wprowadzić jakieś zmiany dla nas korzystne, to odpowiedzieć na kilka prostych i nieskomplikowanych pytań. Niestety nawet to jest dla nas za dużo i po prostu odmawiamy wzięcia udziału w cati.

.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Opisane.pl - dziennikarstwo obywatelskie, blog ogólnotematyczny, artykuły do przedruku